Jornada d'Orientació Universitària

El passat dimarts 15 de gener, Coordinació Pedagògica va organitzar una Jornada d’Orientació Universitària en la sala d’actes del nostre centre, acollint al ponent Joan Cecília, coordinador de les PAU a Lleida.

La xerrada s’engloba dins el cicle de conferències que l’institut organitza pel seu alumnat de segon curs de cicles formatius de grau superior i en els quals s’aborda els nous reptes del EEES (Espai Europeu d’Educació Europeu Superior), més conegut com Bolonya.

En aquesta ponència es va explicar la singularitat de l’accés dels alumnes de cicles formatius a la universitat, tal com: funcionament de la fase específica pels alumnes de CFGS, les notes de tall per accedir al grau, convalidacions des de CFGS al grau, les beques que ofereixen la UdL, el MEC i altres organitzacions.

D’altra banda, també es va tractar la estructura de les proves de majors de 25 anys i les condicions per acollir-se en aquesta via.

Joan Cecília va comentar aquesta recent organització europea dels estudis, per la qual han sorgit els nous format de titulacions que han variat en crèdits i anys, així com els màsters i doctorats que es poden cursar en la Universitat de Lleida.

A més a més és va fer un repàs del nou model d’accés a la universitat i es van recomanar estratègies als alumnes que tenen la intenció de presentar-se a les PAU en aquesta nova manera d’accedir-hi.

Finalment, es va obrir un col·loqui per tal que els estudiants poguessin fer les preguntes adients al ponent, generant-ne un interessant debat, donada la diferent casuística especial de cada alumnes.