Jornada d'Orientació Universitària 2014

El passat dimecres 26 de Febrer, Coordinació Pedagògica va organitzar una Jornada d’Orientació Universitària en la sala d’actes del nostre centre, acollint als ponents Joan Cecília, coordinador de les PAU a Lleida i en Alejandro Cruz en representació de la Universitat de Lleida.

La xerrada s’engloba dins el cicle de conferències que l’institut organitza pel seu alumnat de segon curs de cicles formatius de grau superior i en els quals s’aborda l’accés als estudis superiors anomenats graus.

En aquesta xerrada es va explicar la singularitat de l’accés dels alumnes de cicles formatius a la universitat, tal com: el funcionament de la fase específica pels alumnes de CFGS, les notes de tall per accedir al grau, convalidacions des de CFGS al grau, les beques que ofereixen la UdL, el MEC i altres organitzacions.

D’altra banda, també es va tractar la estructura de les proves de majors de 25 anys i les condicions per acollir-se en aquesta via.

Joan Cecília va comentar les dates importants a tenir en compte, si es vol matricular de matèries en la fase específica i la seva rellevància a l’hora de fer la superació i els factors de correcció d’aquestes, segons al grau que es vol accedir.

A més a més és va fer un repàs del nou model d’accés a la universitat i es van recomanar estratègies als alumnes que tenen la intenció de presentar-se a les PAU en aquesta nova manera d’accedir-hi.

Finalment, es va obrir un col·loqui per tal que els estudiants poguessin fer les preguntes adients al ponent, generant-ne un interessant debat, donada la diferent casuística especial de cada alumnes.