Erasmus estudi a França

DEPARTAMENT DE COMERÇ I MÀRQUETING

Alumnes del Cicle Formatiu de Comerç Internacional i Transport i Logística duen a terme una estada formativa d’estudi a Montpellier i a Lille. Dos alumnes de 2n. de Comerç Internacional i dues de Transport i Logística, gaudeixen de l’experiència de la mobilitat internacional, realitzant una estada formativa d’estudi durant el primer trimestre d’aquest curs a la capital de les regions de Languedoc-Roussillon i Nord Pas-de-Calais.

El projecte està coordinat pel professorat del departament de Comerç i Màrqueting i pel professorat del Lycée Jules Guesde de Montpellier i del Lycée Gaston Berger. El període de mobilitat és de 3 mesos. El Joan i l’Oriol assisteixen a les classes de BTS Commerce Internationale del Lycée Jules Guesde de Montpellier i la Judit i la Marta a les classes de BTS Transport et Prestations Logistiques del Lycée Gaston Berger de Lille, des del mes de setembre fins a finals de desembre; comparteixen aules, coneixements i experiències amb els seus companys de classe francesos.

Aquesta estada està subvencionada pel Fons Europeu dins el programa de Mobilitat Internacional de l’OAPEE i té el suport de la xarxa Netinvet, xarxa europea de formació i empreses creada amb l’objectiu de proporcionar als joves oportunitats de mobilitat durant el seu itinerari formatiu. Com a resultat d’aquesta experiència de mobilitat que el Joan Azuara i el Catalin Puiac van tenir a Lille i desprès de finalitzar els seus estudis de CFGS de Transport i Logística al nostre Institut, aquest curs estan fent la Licence Porfessionnelle d’Assistant Gestionnaire des Flux Internationaux (AGEFI) a la Universitat Lille 1.

Durant aquest curs, els alumnes de 1er. i 2n. de Comerç Internacional i de Transport i Logística també realitzaran la mobilitat internacional fent la FCT a diferents empreses especialitzades del sector internacional, transport i logística a Montpellier i a Lille. Aquests projectes tenen com a objectiu que els nostres estudiants es beneficiïn educativa, lingüística, cultural i personalment de l’experiència d’aprenentatge realitzada en un altre país europeu.

Ja son 71 els alumnes de Comerç Internacional i de Transport i Logística els que han gaudit de la mobilitat internacional. La valoració de l’experiència obtinguda per l’alumnat que hi ha participat, durant els 6 darrers anys, és molt satisfactòria i ens encoratja a seguir treballant en aquests projectes. Alhora que animem a l’alumnat que ho desitgi a participar d’aquestes experiències educatives.