Erasmus a Montpellier

DEPARTAMENT DE COMERÇ I MÀRQUETING

Alumnes del Cicle Formatiu de Comerç Internacional duen a terme una estada formativa en empreses de Montpellier. Cinc alumnes de 2n. de Comerç Internacional gaudeixen de l’experiència de la mobilitat internacional, realitzant la seva FCT en empreses de la capital de la regió de Languedoc-Roussillon i del departament Hérault.

El projecte està coordinat pel professorat del departament de Comerç i Màrqueting i pel professorat del Lycée Jules Guesde de Montpellier. El període de mobilitat és de 10 setmanes. Les dues primeres setmanes realitzen un programa d’immersió lingüística assistint i participant a les classes de BTS Commerce International i realitzant una presa de contacte amb les empreses d’acollida. Les vuit setmanes restants, realitzen fins al 30 de maig, la formació de les pràctiques de comerç internacional en les diferents empreses del sector.

Aquesta estada està subvencionada per la Generalitat de Catalunya i per fons Europeus dins del programa de Mobilitat Internacional i té el suport de la xarxa Netinvet, xarxa europea de formació i empreses creada amb l’objectiu de proporcionar als joves oportunitats de mobilitat durant el seu itinerari formatiu. Ja van realitzar un projecte Erasmus dins de la mobilitat d’estudi, durant tot el primer trimestre d’aquest curs, dues alumnes de 2n. de Comerç Internacional i tres alumnes de 2n. de Transport i Logística, assistint a les classes de BTS Commerce International al Lycée Jules Guesde de Montpellier i a les classes de BTS Transport et Prestations Logistiques al Lycée Gaston Berger de Lille on van compartir els seus coneixements i experiències amb els seus companys de classe francesos.

En els mesos de juny i juliol, els alumnes de 1er. de Comerç Internacional i de Transport i Logística també realitzaran la mobilitat internacional realitzant la FCT en diferents empreses especialitzades en el sector internacional i el sector del transport i de la logística de Montpellier i de Lille.

Aquests projectes tenen com objectiu que els nostres estudiants es beneficiïn educativa, lingüística, cultural i personalment de l’experiència d’aprenentatge realitzada en un altre país europeu. Quant a les mobilitats internacionals, la valoració de l’experiència obtinguda pels nostres alumnes que han participat en aquests projectes durant els 6 darrers anys és molt satisfactòria i no pot ser més encoratjadora.