III Concurs d’Idees Emprenedores de l’Alt Urgell

DEPARTAMENT D'ELECTRICITAT I ELECTRÒNICA

Els alumnes del torn de nit del CFGM d’instal·lacions elèctriques i automàtiques de l’Escola del Treball de Lleida han estat els guanyadors del 1r premi al projecte més sostenible de la tercera edició del Concurs d’Idees Emprenedores celebrat a la Seu d’Urgell el passat dijous 22 de maig.

Els alumnes amb l’ajuda i coordinació del seu professor Xema González i sota el nom de “Solage” han desenvolupat un prototip de captació solar de concentració, a través d’una lent Fresnel, un seguidor solar i un sistema de conducció d’un líquid que donarà vida a una cuina i un forn, dins o fora d’un edifici, habitatge, caravana, etc..

El sistema permetrà a través del seguiment i la captació exterior de l’energia solar, cuinar i utilitzar un forn convencional. Es tracta d’un projecte que permet cuinar amb sol d’una manera gratuïta, respectuosa amb el medi ambient i totalment sostenible. El projecte Solage pel fet de ser el guanyador en la seva categoria passarà a la final catalana de projectes emprenedors que es celebrarà a inicis de l’any vinent.