Visita a la instal·lació solar fotovoltaica del Camp d’Esports

DEPARTAMENT D'ELECTRICITAT I ELECTRÒNICA

Aquest passat dimarts 16 de Maig, els alumnes de CFGM d’Instal·lacions elèctriques i automàtiques van visitar la instal·lació solar fotovoltaica del Camp d’Esports de la Unió Esportiva Lleida.

Els alumnes van atendre a la xerrada impartida per Maria José Milián del programa Lleida en viu que organitza l’Ajuntament de Lleida, en l’apartat d’estalvi i eficiència energètica i energies renovables.

En aquesta visitat vàrem poder comprovar el rendiment de dos plaques fotovoltaiques segons la seva orientació i posició, i esbrinar la seva posició òptima amb l’ajuda d’una brúixola i un inclinòmetre.

També vam calcular la posició ideal d’una instal·lació fotovoltaica fixa en les sessions d’hivern i estiu, segons la seva posició geogràfica i poder comparar-la amb la seva inclinació real. A més a més, vàrem analitzar el tipus de cela dels mòduls fotovoltaics de la instal·lació i les característiques elèctriques de cadascuna de les plaques per poder calcular el Fill Factor.

La visita va estar molt profitosa i les consultes dels alumnes van estar relacionades amb la matèria d’Instal·lacions solars fotovoltaiques que impartim en el nostre institut, l’ Institut Escola del Treball.