Visita a les turbines Salts d’Aigua Alfarràs

DEPARTAMENT D'ENERGIA I AIGUA

Els alumnes del CFGS d’Energies Renovables en l’assignatura de Sistemes Renovables d’Energia vam visitar les turbines del Salts d’Aigua Alfarràs aquest passat mes de febrer.

Els alumnes van aprofitar per veure els sistemes de control de les dues turbines Pelton que hi són en funcionament, els sistemes de manteniment i les pales de les turbines amb els sistemes de control associat.

La energia mini hidràulica és una energia neta i renovable que estudiem dins el nostre cicle formatiu i vam fer un repàs del sector i de les tecnologies existents pel que fa a les turbines. De fet, vam tenir que fer dues sortides, en la segona vam tenir la gran sort de poder veure el moviment de les pales, atès que feien manteniment en el Canal de Pinyana i van buidar el canal d’aigua, per la qual cosa vàrem poder accedir fins el tram final de les turbines.

D’altra banda, es va recollir informació envers el tema dels rendiments de turbines mitjançant sistemes SCADA en aquest àmbit i vam recollir documentació i tasques de manteniment d’aquest tipus d’instal·lacions.

Finalment, cal agrair la visita i guia del tècnic de manteniment Josep Parareda que va respondre a totes les nostres preguntes i dubtes, amb tota l’atenció, amabilitat i qualitat humana de la què sempre ha gaudit i agrair també a Carme Parra, per facilitar-nos el contacte per fer la visita.