Visita a la Central Hidroelèctrica de Lleida - ENDESA

DEPARTAMENT D'ENERGIA I AIGUA

El passat dimarts 26 d’Abril, els alumnes del CFGS d’Energies Renovables en l’assignatura de Sistemes Renovables d’Energia vam visitar la turbina Kaplan d’aigua fluent de la Central Hidroelèctrica que la companyia Endesa disposa a Lleida.

Els alumnes van aprofitar per veure el sistema de control SCADA que controla els seus paràmetres de funcionament, els sistemes de manteniment i les pales de les turbines amb els sistemes de control associat, a més a més, de la excitació del rotor mitjançant rectificadors rotatius i el apartat de distribució de la turbina abans d’arribar a les pales.

D’altra banda, vam aprofitar per revisar la subestació de distribució que la mateixa companyia disposa a prop de la turbina, per tractar els temes de mitja i alta tensió, així com els temes de protecció i seguretat.

Finalment, cal agrair la visita i guia als tècnics de la companyia Endesa per poder realitzar la visita i atendre a les nostres qüestions.