Visita a la Termosolar de Borges

DEPARTAMENT D'ENERGIA I AIGUA

Els alumnes de 1er d'Energies Renovables visiten la Termosolar de Borges Blanques i una planta fotovoltaica a Juneda. Espectacular visita la que els alumnes del primer curs dels cicle d’energies renovables vàrem fer el passat dijous 23 d’abril, a la planta termosolar que te l’empresa Abantia a les Borges Blanques. Aprofiten el Sol per a escalfar un oli especial amb un sistema de miralls, per escalfar–lo fins 400 graus de temperatura per bescanviar la seva calor amb un aigua que passa a ser vapor que mou un turbina.>

Aquesta planta es única al món, donat que també produeix de nit gracies a dos enormes calderes de biomassa, on cremen unes quinze tones diàries d’astella de xop i pí, de forma combinada amb la termosolar. Agraïr molt especialment al senyor Santiago Martinez les seves explicacions i gentilesa. Per aprofitar el dia varem visitar també, la subestació elèctrica de Juneda, que es molt aprop de la termosolar.

I per acabar de rematar, quan ens anàvem vam quasi segrestar a dos operaris d’Ecotecnia Solar, qui feien un manteniment a un parc fotovoltaic per a que ens expliquessin els secrets d’aquell parc. Un d’ells el Celesití Comapossada, era un pou de coneixement, i va convertir els 10 minuts que li vam demanar en mes d’una hora sàvies explicacions. En definitiva, un dia rodó.