Alumnes de l'Escola del Treball a la premsa Alemanya

ERASMUS

L´Institut Escola del Treball de Lleida impulsa la internacionalització de les practiques en empreses europees del seu alumnat

mitjançant l'oferta de beques finançades per la Comissió Europea i que cobreixen les despeses de viatge, allotjament i manutenció. També inclouen una preparació pedagògica, lingüística i cultural, la recerca d'una empresa d'acord amb el perfil professional de la persona guardonada, l'acollida, el seguiment, el suport per la recerca d'allotjament i l'assegurança.

La internacionalització de les pràctiques i dels estudis és una de les apostes del centre, que envia el seu alumnat a empreses de diferents països, com Alemanya, França i Itàlia, entre d'altres, amb l'objectiu d'aconseguir el seu enriquiment personal i professional. És indubtable que el període de pràctiques realitzat en empreses d'altres països suposa un valor afegit en el currículum vitae dels alumnes i fins i tot, la possibilitat de trobar una feina a l'exterior.

La presencia del nostre alumnat a Alemanya ha estat reflectida aquest cop en un article d'un diari local, on ha aparegut l'entrevista que se'ls va fer a dos d'ells i on es valora molt positivament la preparació de la Formació Professional a Catalunya.

Toni Claveria i Alvaro Gonzalez, ambdós estudiants del CFGS Comerç Internacional a l'Institut Escola del Treball, realitzen actualment les seves practiques, a la firma Porta Möbel de la ciutat d'Osnabrück, important companyia que es dedica a la fabricació i distribució de mobiliari. Allí realitzen diverses tasques relacionades amb els seus estudis i han pogut passar per diferents seccions. Els dos representats de l'empresa, a la foto, estan molt satisfets amb l´Alvaro i el Toni, els quals ja han fet amics entre els empleats i fins i tot organitzen partits de futbol conjuntament.

En l'article de la premsa local s'explica com aquests estudiants posen en practica els seus coneixements del Grau Superior que es troben estudiant, com s'adapten a l'estructura empresarial, a la vida en un altre país i fins i tot a la família, ja que la majoria d'ells són acollits per famílies de la zona.