Pràctiques de laboratori a Alemanya

ERASMUS I DEPARTAMENT DE QUÍMICA

Seguint amb el Pla Estratègic de Mobilitat Europea, i amb l'oferta per part de l'Escola del Treball de pràctiques a empreses d'Alemanya, informem aquest cop sobre l’experiència de l’alumne Jordi Bertran, dels estudis de Tècniques de Laboratori, que ja ha tornat després de pasar tres enriquidors mesos realitzant pràctiques al Laboratori de la Facultat de Ösnabrück, sota la tutoria de la Dra Svea Petersen.

Això és el que ell ens ha explicat en primera persona:

“ Quan venen grups d’estudiants de la Universitat al laboratori, estic amb ells i faig observació de com fan les pràctiques. Després m’encarrego de posar tot el material brut al rentaplats i tornar cada estri utilitzat, un cop ja net, als armaris corresponents.

Per altra banda, he dut a terme calibracions de pH-metres. He preparat dissolucions amb cloroform i diferents polímers (PLLA, P3HB…) per veure la seva viscositat. He treballat amb els companys del laboratori amb els seus diferents projectes i hem mirat la fluorescència d’un acetat i com reaccionen diferents polímers genèrics que utilitzen.

I finalment he preparat làmines a partir de coloroform i polímers, per després mirar les seva resistència, viscositat, rugositat,…”

Igual que la resta dels nostres practicants a Ösnabrück, en Jordi assistia cada divendres a classes gratuïtes d’alemany per millorar el nivel adquirit a les classes que havia rebut a l’Escola del Treball.A més a més, convivia amb una familia local, la qual cosa li permetia practicar la llengua encara més. En Jordi té previst tornar a Alemanya, ja que durant la seva estada va fer algunes entrevistes en empreses de laboratori i sembla ser que alguna està interessada en contractar-lo. Li desitgem molta sort!

Laboratoris