Projectes Erasmus

El programa Erasmus té com a objectiu aprofundir en la dimensió europea de la Formació Professional i atendre les necessitats d’ensenyament i aprenentatge de tot l’alumnat de formació professional de grau superior del nostre centre. A través del Servei de Programes Internacionals de Formació Professional del Departament d’Ensenyament i de l’OAPEE es promouen diverses iniciatives per a la innovació i millora de la qualitat de la formació professional utilitzant com a instrument la cooperació transnacional en projectes comunitaris que estimulen l'intercanvi, la cooperació i la mobilitat entre els sistemes d’educació i formació dins de la Comunitat Europea.

Presentació de sol·licituds per participar en l’obtenció de beques per la realització de mobilitats

Erasmusplus

Carta Erasmus 1420

L’Institut Escola del Treball de Lleida obre el termini de presentació de sol·licituds per participar en l’obtenció de beques per la realització de mobilitats internacionals dins del programa Erasmus + per la convocatòria KA 1 de l’OAPEE per l’any 2015.

Mobilitat per l'aprenentatge:

• Mobilitat de personal
    • Mobilitat de personal per docència
    • Mobilitat de personal per formació
  • Mobilitat d’estudiants de FP (alumnes de CFGM)
  • Mobilitat d’estudiants d’Educació Superior (alumnes de CFGS)
    • Mobilitat d’estudiants per estudi
    • Mobilitat d’estudiants per pràctiques CFGS
  • Mobilitat d’estudiants recent titulats (mobilitat per pràctiques)

El termini de la presentació de sol·licituds és el 15 de desembre de 2014. Les sol.licituds es lliuraran al despatx de Projectes Europeus.

Presentació del projecte europeu Erasmus + K2 "EROVET: Fostering yoyth employability throug an European research group on VET"

Projecte EROVET (ERASMUS+)

El 22 de setembre de 2017 s’ha dut a terme la presentació del projecte EROVET dissenyat conjuntament entre GLOBALLeida i l’Escola del Treball. El projecte EROVET es planteja tres estratègies, la connexió formació professional i empresa, la millora de les competències professionals i el foment de l’emprenedoria . Aquestes estratègies es concreten en la creació d’una plataforma internacional de coneixement per compartir bones pràctiques i crear i implementar accions innovadores.

Els resultats que es volen aconseguir són: la creació d’un banc de recursos on line relacionats amb l’orientació professional, la creació d’una borsa de treball i una xarxa de mobilitat europea, identificació dels casos exitosos en la modalitat dual, la creació d’un premi d’emprenedoria i un reconeixement als centres emprenedors i el disseny del curs Entrepreneurship Business Management Course (EBM).

Els països col·laboradors en el desenvolupament del projecte són: Alemanya, Turquia, Lituània, Portugal, Itàlia i Grècia .

En aquesta darrera edició s’han presentat 172 sol·licituds en la modalitat K2. S’han concedit 14 projectes en la vessant de bones pràctiques. Això ha suposat comptar amb 142.000€ pel desenvolupament del projecte durant el curs 17-18 i 18-19. El projecte EROVET ha estat el projecte més ben valorat.